BRAND PAGE

Baxter srl

Baxter Srl

This is a story about the feeling that Made in Italy design is able to evoke and about the balance of the ingredients that, like in a perfect recipe, make truly unique the experience of looking at an object, touching it and plunging into its mood.

This is a story about furnishing, that, like our skin’s extensions, become leather, hide, turning into special clothes speaking about the passing of time and tracing the lines of the future. 

This is a story about a family, one that orbits around two Italian enlightened entrepreneurs, Luigi and Paolo Bestetti; it’s about the DNA characterizing the Italian family companies, sprouting from the love of a material and carrying around the manufacturing culture. 

This family story starts from the hide passion and grows thanks to the human capital, the people with whom you constantly work and measure yourself. This is a young story, dating back only to 1990, but looking way back in time, to a century-old entrepreneurial tradition, flourished on the Como Lake fertile land, that has always been producing the excellence in furniture for aristocracy first and middle class after, and that today pursues in its creations for all the beauty lovers. 

This is a 100% Italian story beaming into an International panorama, one that starts from the reinterpretation of the English taste and evolves, through the art of leather working and shaping, into the production of unique collections. 

This is the story of Baxter .

BAXTER ID

Baxter ID è il nuovo progetto tecnologico di Baxter dedicato a rendere speciale ed unica l’esperienza dei propri clienti.

Formulato per proteggere i propri prodotti dalla contraffazione, il progetto prevede una certificazione tramite NFT che garantisce l’originalità e la tracciabilità del prodotto, oltre a fornire una garanzia di autenticità.

I “Non Fungible Token” sono certificati digitali basati sulla tecnologia blockchain che identificano in modo univoco, insostituibile e non replicabile le proprietà di un prodotto digitale e che possono essere associati a un prodotto fisico.

Baxter ID garantisce ai clienti che i prodotti acquistati siano di provenienza verificata, che siano realizzati con materiali di alta qualità e che rispettino le normative in vigore.

In aggiunta, prevede una tracciabilità che registra le informazioni sulla composizione, la produzione e il ciclo di vita del prodotto e che intende coinvolgere il cliente in un progetto di trasparenza dei materiali e della filiera di produzione.

Attraverso Baxter ID, l’azienda vuole creare una community di clienti che possa interagire dinamicamente con il marchio, che si senta parte di un progetto comune e che sarà coinvolta in iniziative ed esperienze personalizzate.

Durante la fiera del Salone del Mobile 2024, lo stand di Baxter sarà la sede del lancio di questo innovativo progetto. Lo spazio si presenterà allestito con un’installazione di schermi immersiva per coinvolgere il visitatore in un’esperienza a 360 gradi. 

Per l’occasione i visitatori potranno scaricare in anteprima l’applicazione dedicata ed entrare a far parte del club esclusivo dei Baxter Lovers.

Da settembre 2024, l’acquisto di un prodotto imbottito Baxter permetterà di riscattare l’NFT del Baxter ID, ricevere in omaggio il Beauty Routine kit ed essere assolutamente sicuri che il proprio investimento in un oggetto di design di valore sia protetto e garantito come un’opera d’arte.